15 maj 2012

Värvet

Idag har jag inte fått mycket gjort. Det beror på att jag upptäckte podcasten Värvet igår. Värvet är samtal mellan journalisten, copywritern och stå-upparen Kristoffer Triumf och olika personer i underhållningsbranschen (Henrik Schyffert, David Batra, Alex Schulman) Varje samtal är ungefär en timme.

Jag började med podcast nummer ett, med Soran Ismail, och tänkte sedan hoppa över nummer två, eftersom jag inte visste vem Kristoffer Appelquist var. Det hade varit ett stort misstag! Samtalet handlade bland annat om självkänsla och att ta egna initiativ, och var riktigt bra och tankeväckande.

Kristoffer Triumf har tydligen haft problem att få kvinnor att medverka i podden (hittills: två kvinnor och åtta män). Jag har inte hört avsnittet med Rättviseförmedlingens Lina Thomsgård, men jag antar att hon hade lite förslag. Mina förslag är Kakan Hermansson, Petra Mede och Nour El-Refai, men jag ser fram emot att bli överraskad igen!

Genial logga

  
Du kan ladda ner Värvet här eller på Itunes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar