13 maj 2012

Nagelinspiration

Himmel, det här börjar ju nästan bli en nagelblogg... Det var inte tanken när jag började blogga för några månader sedan, men som sagt händer det massor på nagelfronten just nu (till exempel holografi och magnetism). Och det är verkligen ett lätt och ganska billigt sätt att ha kul med färg och form.

Nu tänkte jag i alla fall meddela att jag äntligen förstått grejen med nudefärgade lack, alltså "hudtonade". Det är ju som underlag till glitterlack man ska ha dem!

Från Nomadic D, klicka här för att se fler bilder.

Så nu ska jag bege mig ut och försöka hitta både en vacker beige-brun nyans som går ihop med min hudton, och ett guldglittrigt lack, helst med både stora och små glitterkorn.

De här "godisnaglarna" är jag också väldigt sugen på att återskapa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar