7 maj 2012

Godbitarna ur Ikeas PS-kollektion 2012

Ikea har släppt sin sjunde PS-kollektion och den är riktigt lyckad. Den här gången har formgivarna fått inspiration av gamla Ikea-produkter, och även om jag vid det här laget är trött på nostalgi är det kul att att man tagit tillvara på flera goda idéer som fallit i glömska.

Till exempel rullbord. Så praktiskt! Det här andas verkligen 70-tal, men snyggt 70-tal. Själv har jag min TV på ett rullbord, och det kan jag verkligen rekommendera.


De här borden är också fina, smäckert 70-tal skulle jag vilja kalla stilen.


Den här porslinsserien är ett exempel på Ikea-snåheten när den är som bäst. Istället för att slänga det porslin som fått fläckar i glaseringen täcker man över dem, vilket gör att varje talrik och skål blir unik.




 Till sist två riktigt fina förvaringsmöbler. Det här vitrinskåpet tror jag kommer att bli en storsäljare.


Och den här roliga byrån bara ber ju om några lager färg, tänk så fin den kan bli.

 
Nu hoppas jag bara att alla produkterna är lika snygga i verkligheten som på bild, med Ikea vet man ju aldrig...

Se (nästan) hela kollektionen här (byrån och några andra möbler ovan ligger av någon anledning inte bland de övriga produkterna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar