7 maj 2012

Chanels "Distraction" och andra lack vi minns

Chanel är ett av de märken som bidragit till att naglarna står i fokus just nu. Redan 1994, när Uma Thurman bar "Rouge Noir" (nu "Vamp") i Pulp Fiction skapade man habegär efter nästan svarta naglar (som innan förknippades med punkare). Färgen skulle se ut som torkat blod... Naglarna skulle även vara korta, och det har verkligen blivit en klassisk look.

Nuförtiden är det alltid spännande när Chanel lanserar nya nagellacks-kollektioner, vilket de gör några gånger om året. Ofta med nyskapande och trendsättande färger som "Particulière", "Paradoxal" och min stora favorit, "Peridot".


 


Chanels senaste kollektion heter "Roses Ultimes" och består även av läppglans. Jag läste självklart om kollektionen långt innan den släpptes, och spanade in mig på Distraction, en rosa/korall med lite blåtonat skimmer i. Helt "on trend" så klart, korall är superstort sedan förra året, men ingen nyskapande nyans direkt.


Men dagen efter att lacket landat på NKs Chaneldisk knep jag det, trots att det kostar 250:-. Och trots att det egentligen inte är så himla speciellt. Men det kan liksom inte bli fel med Chanellack. Alla är snygga, och av bra kvalitet.

Nu väntar jag på Chanels semester-kollektion...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar