10 april 2012

RefectoCil Longlash Gel



När jag var på ansiktsbehandling senast köpte jag en produkt från RefectoCil, Longlash Gel, i tron att det var en ögonfransförlängare i stil med Neulash. Det är inte ofta jag köper produkter utan att googla eller testa innan, men den här tyckte jag var så "billig" (250:-) att jag slog till direkt. Den ögonfransförlängarprodukt jag egentligen vill ha, M2 Beautés Eyelash Activating Serum kostar 1300:-, det är alltså i jämförelse med sådana priser som jag tyckte 250:- var billigt...

Genast när jag kom hem och såklart började googla fattade jag dock misstankar. För det första hittade jag Longlash Gel för 119:- hos Eleven, så jag var alltså redan lurad på priset. Hittade dock inga artiklar om att det skulle vara en speciellt bra produkt, men jag bestämde mig för att ge den en chans i en månad. På Eleven utlovades nämligen att:

Vid regelbunden användning blir fransar och bryn kraftigare och fransarna förblir långa eftersom de inte längre bryts av så lätt. De rikhaltiga ingredienserna med vitamin E, D-Panthenol och glycerin stärker dina ögonfransar och ögonbryn och gör att de blir långa, friska och underbart vackra.
En månad senare konstaterar jag att fransarna är i fin form, men de har inte blivit längre och absolut inte kraftigare. Färgningen av ögonfransarna som jag gjorde i samband med ansiktsbehandlingen har dock hållit bra (RefectoCil gör framförallt bryn- och ögonfransfärg).

Slutsatser? Jag kommer inte att köpa RefectoCil igen, men kommer nog att använda upp den. Och så fick jag ännu en påminnelse om att om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar