21 april 2012

Halvmatta naglar


Jag har rätt mycket "time on my hands" just nu, vilket innebär att jag gått ner mig helt i nagelträsket och lägger mycket "time on my nails" (ursäkta!). Ni kan aldrig ana hur många nagellacksbloggar det finns där ute, och hur mycket kul man kan göra...

Häromdagen blev jag inspirerad av det här och bestämde mig för att testa. Jag hade redan lackat naglarna med Mavalas "Orange Amazon" och  Poshés "Super-fast Drying Topcoat" (som gör lacket superglansigt vilket skapade en snygg konstrast mot det matta). Sedan tog jag helt enkelt tejpbitar och tejpade över halva nageln och därefter lackade jag med Nail Incs "Westminster Bridge Matte Effect Top Coat".



Därefter borde jag ha tagit bort tejpen direkt, men det gjorde jag inte. Tror dock inte att det gjorde så mycket, men som ni ser på bilden ovan blev det ganska tydliga "klisterränder". De försvann dock efter ett tag. En kul men relativt diskret look!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar