3 april 2012

1-2-3, jag testar, jag testar

Jag köper nästan aldrig hudvårdsproduker utan att ha provat hemma några dagar först. Tidigare var det en ekonomisk fråga - man ville ju absolut inte lägga pengar på en dyr crème om den inte var bra! Nu handlar det mer om att jag inte vill konsumera i onödan och absolut inte köpa produkter som inte passar mig. Därför ber jag alltid om prover, och har upptäckt hur olika olika märken ställer sig till detta. Det roligaste var i Lancômes disk på NK där försäljaren började prata om en crème som skulle vara så bra. Har ni prover på den, frågade jag. När hon sa nej och jag förklarade att jag aldrig köper något utan att prova först, sa hon "Vad mycket bra du missar då!". Åh, jag önskar att jag hade kunnat citera Kiehls prov-filosofi för henne:

We understand that no two skin or hair types are exactly alike and that products work differently for each person. To ensure you find the precise products that meet your needs, Kiehl's pioneered an extensive Sampling Program many years ago. We're confident that when you try our products, you will recognize the high quality and efficacy of the preparation. 

Varje gång jag köper något från Kiehls (oftast deras Superbly Efficient Anti-Perspirant & Deodorant) brukar jag alltså be om lite prover. I somras hårdtestade jag till exempel deras Centella Skin Recovery Salve efter att ha bränt mig i den kretensiska solen. Området som provkrämen täckte behövde jag sedan inte bekymra mig över, på övriga kroppen fick jag smörja aloe vera på några dagar för att avvärja det värsta obehaget...

Så när jag igår fick en lapp i min Glossybox som man skulle ta med sig till Kiehls-butiken på Mäster Samuelsgatan 5 för att få en hudanalys och tre prover, tvekade jag inte!

Först gjorde tjejen i butiken en snabb hudanalys genom att hålla två "lappar" mot panna och kind en liten stund. Och nog har jag "combination skin" alltid! Jag låg längst ut på skalan i båda riktningar - pannan fet och kinden helt torr. Sedan plockade försäljaren fram detta:


Hon tyckte också att jag skulle använda Ultra Facial Cream, som jag redan hade fått prov på.


Därefter gick jag igenom NKs parfymavdelning, och där kunde man också få gratisprover, närmare bestämt på Dermalogicas Medibac Clearing-serie. Med sloganen "It's the end of the line for adult breakouts" kunde jag ju inte motstå. Efter att ha gillat Dermalogicas sida på Facebook fick jag detta:



Jag återkommer med vad jag tyckte om produkterna. Och begär nu prover gott folk! Life's too short for bad products.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar