2 april 2012

Glossybox!


Minns ni när Madicken hade fått hjärnskakning och inte kunde följa med på skolutflykten? Då skickade hennes mormor, tror jag det var, ett paket till henne. Jag minns inte riktigt vad som var i paketet, men jag minns den där känslan av att få en rolig och lyxig överraskning med posten. Därför älskar jag Glossybox, en prenumerationstjänst som går ut på att man en gång i månaden får hem prover (och ibland även fullstora förpackningar) av skönhetsprodukter. Det kostar 139:- per månad och man kan avsluta prenumerationen när som helst.

Glossybox finns i flera länder och jag tror att det har blivit en stor succé i Sverige för när jag hämtade ut mitt paket idag såg jag flera likadana liggandes på hyllorna.

I min box låg Kiehls Ultra Facial Cream (7 ml) , L’Occitane Almond Shower Gel (35 ml), Crabtree & Evelyn Antibacterial Moisturising Handgel (50 ml), Burt’s Bees Lemmon Butter Cuticle Creme (8,5 ml) och Mádara Ecocosmetics Moisturising Lotion (25 ml). Dessutom en liten förpackning ekologiskt godis, ett erbjudande från L’Occitane och en personlig hudvårdskonsultation hos Kiehls, inklusive tre prover.

Jag blev nöjd med innehållet, men eftersom man får ett urval av totalt nästan 20 produkter finns det alltid något man hellre hade fått. I mitt fall hade jag gärna bytt ut den antibakteriella handtvålen mot något från Korres eller John Masters Organics.

För er som är skönhetsjunkies som jag kan jag verkligen rekommendera Glossybox. Det negativa är att man ibland får sådant som man inte alls är intresserad av (trots att man fyller i en ”skönhetsprofil” på hemsidan när man börjar prenumerera), men det kan man ju ge bort. Och så tar det väldligt lång tid innan paketet kommer. Mitt paket skickades i tisdags och kom idag, måndagen den 2 april. Plussidan är att man får prova nya märken, överraskningseffekten och så själva boxen faktiskt. Den är snygg och definitivt en extra bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar