14 mars 2012

Snilleblixtar

Jag älskar produkter som är så enkla och smarta att man undrar ”varför har ingen kommit på det här förr?”. Här är två sådana produkter.


 En av de första riktiga vårdagarna upptäkte jag Glove Kit. Önskar jag gjort det i höstas istället, då det började bli jobbigt att ta av sig vantarna för att kunna ringa eller överhuvudtaget knappa på telefonens pekskärm.

Glove Kit är en svensk uppfinning och består helt enkelt av en nål som är trädd med silvertråd. Nålen sticker man in i pekfingret på sina favoritvantar, syr lite och sedan är dina vantar framtidssäkrade! Kostar 65:-, jag köpte mitt set på Adesso men det finns även att beställa här.


Och det här då; en lampa med ett extrauttag från Form us with love. Riktigt roligt, fulsnyggt och perfekt för alla som har för få uttag. Lampan heter Plug Lamp, är gjord för ateljé Lyktan, finns i olika färger, kostar 2 800:- och finns att köpa från v. 18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar