9 mars 2012

Gårdagens inköp och presenter


Igår handlade jag inte bara det här utan även det ni ser på bilden.
Situation Stockholm var första inköpet. Jag köper den alltid av en man som står i Hötorgets tunnelbaneuppgång mot Sveavägen. Han brukar vara mycket tystlåten men artig. Men igår berättade han stolt att han hade skrivit en recension av en konsert på sidan 50. Det var så märkbart hur hans självkänsla stärkts av detta att jag blev varm i hjärtat.

Efter att ha köpt tidningen skulle jag alltså stå i kö för att handla kläder till mig själv... Läs om mina i-landsproblem här. Gick in på Espresso House för att köpa en kaffe att värma mig med i kön och såg då att de hade jättefina termomuggar, KeepCup, för 89:-. Det som var så bra var att den fanns i "cappucciono-storlek", så jag slog till.

I H&M-kön träffade jag en tjej som jobbar som stylist på Amelia, så därför var jag ju tvungen att köpa tidningen. Fick ett läppglans på köpet som jag inte provat ännu. Visste ni att Amelias målgrupp är kvinnor mellan 25-40? Jag har sett på den som en tanttidning... Återstår väl att se vad jag tycker efter att ha läst senaste numret.

Därefter gick jag och tränade, och eftersom det var internationella kvinnodagen gav Balance bort tröjor till sina kvinnliga medlemmar. Man tackar.

Och så blev det så att jag plockade på mig lite nagelgrejor på Åhléns (inte plocka som i att stjäla naturligtvis!). Ett litet nagellack från Max Factor som jag hoppas kommer att matcha den turkosring jag oftast har på mig, och nagellolja från Depend. Jag har jättemycket problem med naglarna just nu och har använt Scratch Nails "Nail Food" som sägs ska vara så bra. Svårt att veta hur mycket den har hjälpt, men eftersom mina naglar fortfarande går av satsade jag på en olja med ungefär samma innehåll men för hundra kronor mindre.

Det var det hele! Nu råder shoppingförbud åtminstone veckan ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar