11 mars 2012

Ryska gummor och melodifestivalnostalgi

Igår kväll var jag och min pojkvän barnvakter, och självklart tittade vi på Melodifestivalen. Vi röstade på alltifrån Ulrik Munther till Dead by April, men var nog rätt nöjda med att Loreen vann.

Men jag tror att de ryska gummorna kommer att sopa mattan med Loreen.


De är så söta! Det här måste vara bästa Eurovision-numret på länge.

När jag satt och tittade igår så tänkte jag att det bästa inslaget i Melodifestivalen oftast är tolkningen av förra årets vinnarlåt. Tolkningen som Motoboy gjorde av Perellis "Hero" var ju helt magisk.


Och sedan tänkte jag på att när Kristian Luuk var programledare så var ju hela programmet, utom vissa låtar, fantastiskt bra. Till exempel hans dansnummer med Anna Vnuk, också magiskt.


Vem hade kunnat tro att Kristian Luuk kunde vara så sensuell?

Och sedan var det kört. Jag började titta på klipp med Björn Gustafsson från mello 2008 och skrattade nästan ihjäl mig åt det här:


Och sången till "tjejen som sitter i publiken" är ju så fin.


Roligt också när Björn dricker glögg och "har fått kli".


Tur att han är tillbaka nu i "Kontoret" på TV4 som jag trodde skulle bli en dålig kopia av originalet, men det är ju riktigt bra. Och min veckodos av Kristian Luuk får jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar