16 juni 2012

Peachy Picks


Idag var det lilla ekologiska julafton här hemma då jag öppnade mitt första paket från Peachy Picks. Det är en ekologisk variant av Glossybox, det vill säga en prenumerationstjänst på prover på hudvårdsprodukter.


Paketet innehöll en fullstor produkt, sex större prover och tio mindre samt värdecheckar på några av produkterna. Du kan läsa mer om innehållet här (och även klicka dig vidare till fler bilder och beskrivningar hos andra bloggare). Vad jag förstår kan man inte förvänta sig att få en fullstor produkt varje gång, utan detta var ett extra generöst paket.

Jag tycker att det är jättebra att Glossybox får konkurrens, det kan de behöva. Och att konkurrensen består av ekologiska produkter är ju ännu bättre. Nu hoppas jag att hitta många nya favoriteter!

Hittills har jag bara hunnit prova "MyHavtorn Ekologisk Handcreme" som luktar... helt OK, och snabbt går in i huden och  "DharmaZone Sabi Sands Eco Aroma Oil" som var ganska tjock och luktar gott men lite väl mycket "hippie" för min smak. Men den blir säkert jättehärlig om man blandar ut den med en doftfri olja, till exempel mandelolja.

Tyvärr måste jag säga att det nog är dofterna som kommer att vara en vattendelare när det gäller vissa av produkterna. Man vill ju inte lukta som en gammal Indiska-butik, och jag får lite sådana vibbar... Men jag återkommer med ett mer samlat omdömme när jag provat fler av produkterna.

Peachy Picks kan beställas här och kostar 99:- för nästa paket (juli) och därefter 149:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar