16 juni 2012

Nagelsvamp


Den här instruktionen följde jag när jag "svampade" mina naglar häromdagen. Jag använde Isadoras "Gold Sparkles" och Mavalas "Freshy". Nästa gång kommer jag att svampa naglarna i flera lager, men det tar en evig tid eftersom man måste låta varje lager torka ordentligt. Annars tycker jag nog att detta blev helt OK, lite punkigt nästan... Det ser definitivt hemgjort ut i alla fall!


Ett tips när det gäller nagellack: Om det kommer utanför nageln, (vilket det definitivt gör om man svampar dem) och man inte har bråttom brukar jag låta det vara över natten och sedan skrubba naglarna med borste när jag duschar på morgonen efter. Då släpper nagellacket från huden men inte från nageln, och det är mycket skonsammare än att hålla på med remover. Man kan gärna använda nagelolja på nagelbanden under natten också, då släpper det extra snabbt. Jag gör alltid så här när jag målar tånaglarna, som ju är svåra att måla snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar